Telefonul copilului

 

 

Ce este Telefonul Copilului?

Telefonul Copilului este linia telefonica dedicata copiilor aflati in dificultate.

Cui se adreseaza Telefonul Copilului?
Serviciul telefonic, intitulat Telefonul Copilului, se adreseaza tuturor locuitorilor care cunosc copii aflati in situatii dificile: copii abuzati, neglijati, exploatati. Acestia pot suna la orice ora , inclusiv in perioada sarbatorilor legale, sa sesizeze situatia urgenta in care se afla copilul si coordonatele acestuia pentru ca inspectorii serviciului sa poata interveni in cel mai scurt timp.
Cei care se afla in situatii dificile sau care cunosc copii exploatati sau neglijati pot accesa linia telefonica gratuita la numarul: 116.111

Cum se soluționează sesizarile?
Cazurile pot fi solutionate prin luarea unei masuri de urgenta, in functie de gravitatea situatiei sesizate sau prin consiliere psihologica, juridica si prin directionarea familiilor catre alte servicii specializate, din cadrul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Ialomița.
De asemenea, inspectorii care asigura serviciul, specialisti cu experienta in protectia copilului - asistenti sociali si psihologi, vor oferi consiliere in vederea asigurarii unei cat mai eficiente depasirii a situatiei de criza in care se afla copilul si familia acestuia.
Inspectorii actioneaza si la apeluri anonime cu conditia ca sesizarea sa contina coordonate si date pertinente: tipul abuzului, situatia copilului, locatia exacta, modalitatea prin care persoana care apeleaza a ajuns sa cunoasca situatia.
Mentionam ca specialistii serviciului colaboreaza in solutionarea cazurilor cu politia judetului Ialomita, cu ambulanta, cu spitalele din judet si cu centrele din cadrul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Ialomita.

 

categoria articolului: